Zoals we allemaal weten is niets zo goed voor het bedrijfsmoreel als een goed feest. Gezelligheid met de collega’s, lekker eten, je favoriete drankjes en muziek waar je van begint te bewegen. Kom je al in de stemming? Een knallend bedrijfsfeest op poten zetten blijkt vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Je wilt natuurlijk geen feest dat achteraf niet aan de verwachtingen voldeed en waar binnen enkele weken (of dagen) niet meer over wordt gepraat. Wij hebben enkele feesttips voor je samengesteld. Hou deze bij de hand en creëer een onvergetelijke ervaring voor iedereen!
Planning is cruciaal!
Boek de locatie van het feest en de coverband voor het feest zo ver mogelijk van tevoren. Het liefst een plek die makkelijk bereikbaar is. De organisatie van een goed feest vergt vaak meer tijd dan verwacht. Schiet jezelf niet in de voet door te laat te beginnen. Maanden van tevoren het programma en de sprekers uitstippelen is gebruikelijk. Een ander leuk idee is bijvoorbeeld het bezoeken van een wijnbeurs. Kun je er meteen een wijnproeverij van maken.
Waarom geef je het feest?
Heb je als doel om nieuwe zakenrelaties op te bouwen? Lancering van een nieuw product? Of is het een intern feest dat draait om ontspanning, gezelligheid en de laatste roddels? Wat de reden ook mag zijn, het is belangrijk om een duidelijke doelstelling te hebben. Achteraf kun je dan namelijk checken of het feest een succes is geweest.
Hierbij bent u uitgenodigd voor..
Stuur tijdig mooie uitnodigingen waar mensen warm van worden. De meeste mensen hebben een volgepland rooster. Vandaar dat het prettig is dit ver van tevoren te weten. Dit vergroot natuurlijk ook de kans dat ze op het feest zullen verschijnen.
Wees bereid iets meer te betalen dan gepland
Met een vast budget zijn je opties beperkt en kun je kansen mislopen. Dit wil je natuurlijk niet! Bereid zijn om vijf tot tien procent boven het budget te zitten is vaak voldoende.
Promoten die hap!
Een goed feest gaat altijd gepaard met de juiste marketing. De ervaring van een feest begint niet op de dag zelf, maar al ver daarvoor. E-mails, brieven, social media posts, flyers e.d. moeten de juiste sfeer uitstralen en een bepaalde verwachting creëren. Iets wat het feest natuurlijk moet overtreffen!
De juiste leverancier
Voor elk feest heb je een grote hoeveelheid spullen nodig. Deze huur je het liefst. Hierbij kan gedacht worden aan serveerwagens, garderobe standers, stoelen, bestekbakken, maar ook palmbomen en diverse boomsoorten. Bij Hettema Verhuur kunt je terecht voor een breed assortiment aan goederen, passend bij allerlei feesten. Of het nou om bedrijfsfeesten, bruiloften of verjaardagen gaat, Hettema Verhuur zorgt dat jij praktisch alle benodigdheden hebt voor een groots feest!
Intro en afsluiting
In de intro neem je een moment om de reden van het feest te benoemen. Verder wens je iedereen een geweldige tijd. Bij de afsluiting bedank je de feestgangers voor hun aanwezigheid. Zonder hun was het natuurlijk geen succes.
Eat your heart out!
Zorg ervoor dat iedereen die afgezegd heeft achteraf spijt heeft niet het feest te hebben bijgewoond. Huur een professional in voor de mooiste foto’s en video’s. Deze gaan natuurlijk de dag en de weken erna op social media.
Het feest begint bij jou
Zelf moet je natuurlijk ook in de feeststemming zijn. En niet alleen jij, iedereen die jou meehelpt het feest te verzorgen moet klantvriendelijk zijn. Iedereen draagt zijn of haar steentje bij om de juiste atmosfeer te creëren voor de gasten.
Tof feest, of niet?
Vraag achteraf aan iedereen wat ze ervan vonden. Zelf kan je namelijk een ander gevoel aan het feest overhouden dan de gasten. Vandaar dat feedback belangrijk is. Op die manier weet je waar ruimte voor verbetering ligt, zodat het volgende feest nog onvergetelijker wordt. Verder moet je kijken of jij je vooropgestelde doel hebt behaald.
Voor wat, hoort wat
Een goed bedrijfsfeest is geen kleine investering. Aan de andere kant betaalt het zich zowel op de korte als op de lange termijn uit. Een geslaagd feest laat een blijvende impact na op je collega’s. Samen creëer je ervaringen en groei je naar elkaar toe, wat een positief effect heeft op jouw bedrijf. Wees daarom bereid tijd en moeite in een feest te steken en maak er een memorabele avond van!