Waarom moeten we over voldoende magnesium beschikken?

Onze moderne voeding wordt steeds armer aan gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en voedingsvezels. Tegelijk is het des te rijker aan ongezonder verzadigde vetten, transvetten en toegevoegde suiker. Dat zorgt ervoor dat steeds meer landgenoten kampen met een ernstig tekort aan gezonde voedingsstoffen en zeker magnesium. Waarin schuilt het gevaar van een tekort aan dit mineraal zodat we onze magnesiumvoorraad constant moeten aanvullen en op peil houden?

Essentieel mineraal
Magnesium is een essentieel mineraal, wat betekent dat we het nodig hebben om gezond te blijven en te dagelijks te functioneren zoals het hoort. Ons lichaam is niet in staat om het zelf aan te maken, daarom essentieel mineraal. Om onze voorraad regelmatig aan te vullen en op het gewenste peil te houden zijn we op onze dagelijks voeding aangewezen. We kunnen dit extra ondersteunen door een voedingssupplement met magnesium te slikken.

Gebrek aan energie
Zonder magnesium komt onze gezondheid in gevaar. Zo levert het ons de nodige energie en is het onmisbare voeding voor onze spieren. Zonder magnesium gaan onze spieren constant verkrampen en samentrekken en raakt ons cholesterolniveau verstoort. Zo ontstaat er een kettingreactie. Is je cholesterolgehalte uit evenwicht dan is dit een belangrijke oorzaak van:

  • Overgewicht en ongezond buikvet
  • Aderverkalking
  • Hart-en vaatziekten
  • Verstoorde hormonen
  • Hoge bloeddruk
  • Diabetes

Meteen voldoende redenen om je concentratie aan magnesium op een gezond peil te brengen én houden.

Magnesium tekort
De kans is groot dat je een tekort aan magnesium hebt als je:

  • Regelmatig koolzuurhoudende dranken drinkt
  • Je verslaafd bent aan suiker en suikerrijke voeding zoals snoep, koekjes en gebak
  • Stress je vaak de baas is
  • Je regelmatig dranken rijk aan cafeïne drinkt zoals koffie, thee, frisdranken of energiedranken gebruikt
  • Je overmatig alcohol gebruikt. We spreken dan van meer dan zeven alcoholische drankjes per week

Eet voldoende voeding rijk aan magnesium
Het loont dus zeker de moeite om je magnesiumvoorraad regelmatig aan te vullen en op peil te houden. Voldoende magnesium helpt immers tegen:

  • Botontkalking of osteoporose
  • Meer energie
  • Stevige spieropbouw
  • Voorkomt bloeduitstortingen
  • Beschermt je hart en vermindert overbelasting waardoor je meer kunt bewegen
  • Verlaagt een hoge bloeddruk
  • Zorgt voor mentale gezondheid
  • Vermindert stress
  • Helpt tegen hoofdpijn en migraine
  • Vermindert de symptomen van depressie
  • Zorgt voor een betere geheugen
  • Verbetert je concentratievermogen
  • Helpt bij stijven spieren en spierpijn

Ben je op zoek naar een voedingssupplement met magnesium? kijk een op: BYFIT voor meer informatie of om magnesium te kopen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *