10 redenen om dit jaar wel een relatiegeschenk te geven

Sommige bedrijven vragen zich eigenlijk af waarom ze nou een relatiegeschenken zouden moeten gegeven. Doen we het alleen maar omdat iedereen het doet. Levert het eigenlijk wel daadwerkelijk een geluksgevoel op bij je relaties of personeel. Werkt het echt voor het promotie?

1.Relatiegeschenken heeft een blijvende herinnering

Een relatiegeschenk is iets wat tastbaar is. Vaak zijn relatiegeschenken producten die je ook veel gebruikt. Producten die veel worden gebruikt zijn daarom ook veel in het zicht. Kortom je logo of merknaam is dus veel zichtbaar. Ook als je een creatief cadeau geeft waarderen mensen het veel eerder dan een simpele bedankmailtje.

2.Het is leuk om een cadeau te ontvangen

Iedereen vind het leuk om een cadeautje te ontvangen. Veel mensen staan altijd vol spanning te wachten op hun verjaardag om cadeautjes te mogen ontvangen. In het bedrijfsleven is cadeau op een onverwachte moment nog leuker. Je ziet het vaak niet aankomen waardoor het verrassingseffect groter is.

3.Concurrenten doen het ook

Het klinkt raar maar als je concurrenten het doen moet je natuurlijk niet achterblijven. Zij zullen altijd onthouden van wie ze wel cadeautjes ontvangen en van wie niet. Geef ook altijd op het juiste moment een relatiegeschenk. Zo maar in het niks een geschenk weggeven heeft weinig effect.

4.Wederkerigheid

Relatiegeschenken stellen namelijk de regel van wederkerigheid in werking. Dat wil zeggen: omdat u hun iets geeft is de kans groter dat zij ook iets voor u terug willen doen. Dit is een universeel psychologisch principe en dat dus in werking kunt laten treden door een relatiegeschenk weg te geven.

5.Relatiegeschenken kun je personaliseren

Geef je cadeau net wat extra door het net even wat persoonlijker te maken. Hiermee kun je het geluksgevoel van je cadeau vergroten.  Ze zullen je cadeau ook dan aan anderen laten zien omdat ze er erg blij mee zijn.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *